tira_missu: (penguin)
2015-10-11 07:28 pm

Seni Rupa

Jika seni rupa itu hanyalah sebuah penggambaran yang dipotretkan menggunakan panorama yang sudah ada maka saya tidak berada di sana. Dan dari awal saya merasa saya tidak pernah akan menjadi bagian dari mereka.

Apabila mereka membuat suatu karya dan hanya mengatakan, “ini karya baru saya. Saya menggambarkannya karena ini dan terinspirasi oleh ini,” maka benar sekali saya tidak akan mau berada di dalam sana.

“Karyaku punya watak, dan mereka punya cerita hebat yang ingin disampaikan.” Maka datanglah padaku dan ceritakan.

Aku mencari dengan langkah tidak karuan. Melihat betapa mudah menemukan sekawananku secara maya tetapi begitu sulit di dunia nyata, dunia dimana mata bertemu mata.
tira_missu: (megane girl smile)
2015-05-20 01:31 am
Entry tags:

IT IS I LOVE PASTA

If you hear my phone goes "dung dung", it's not that I have a new message or other notifications.
It's just I LOVE PASTA calling.
And believe me when I told you that I will definitely run to my phone right away. Really right away. Because what? It's I LOVE PASTA.
My mom always shout, "Why the hell you run faster to your phone than to me when I call you for help?!" Please mom, I've told you in million times, because it's I LOVE PASTA.
#ILOVEPASTA I LOVE EATING #PASTA

 
tira_missu: (boy headset)
2014-04-02 07:32 pm
Entry tags:

Azka Julian Nuffarel

Aku tak pernah menganggap semua ini adalah lelucon. Rasanya tak pantas tertawa senang saat mengetahui berita duka tersebut.

"Demonica kecil sedang berpetualang di bawah laut bersama 207 penumpang pesawat lainnya."

Tidak lucu, bukan?

Tapi kenapa Steven sepertinya kelihatan bahagia?

tira_missu: (Hm?)
2014-04-02 06:45 pm
Entry tags:

Evania Daisy's 18th

Sejak itu pula otakku selalu menciptakan alasan-alasan yang ntah bisa dikatakan bagus atau tidak tentang kegagalanku. Tentang kepengangguran seseorang yang seharusnya melanjutkan sekolah atau pergi untuk bekerja.
 

“Aku tak menyalahkan kalian.” Kataku pelan hampir berbisik.
 

Mereka masih di sana, bertengkar akan sesuatu yang seharusnya sudah ada patokannya tapi salah satu dari mereka dengan sadar atau tidak, selalu memutar balikkan hal itu dengan kepercayaan diri yang tinggi.
 

Memang aku tak menyalahkan mereka, tapi aku ingin menyalahkan mereka. Apa aku harus menyalahkan diriku sendiri atas semua kebodohan yang terjadi? Atau aku harus menyalahkan Tuhan? Siapa yang mau dilemparkan halilintar dahsyat ke sekujur tubuhnya?
 

Selama ini aku selalu diam mendengarkan dan mengikuti apa yang mereka mau. Berkata, “terserah kalian,” dengan senyum lebar menyakitkan pipi.

Kalau begitu apa keinginanku yang sesungguhnya? Apa impian yang ingin kuraih? Cita-citaku?
 

-Malaikat palsu itu mulai menangis, tersungkur, dan meraung luka di atas lantai yang dingin. Terisak dalam penderitaan keluarga yang dibinanya bersama lelaki setengah tak tahu diri.-
 

Masa depan, cita-cita, dan impian tidak bisa menjadi nomor satu untuk saat ini. Atau mungkin selamanya.
 

Aku sudah tak yakin dan percaya ada harapan untukku menangkap kunang-kunang indah bernama impian. Tidak akan bisa ditempat seperti ini.
 

Di lingkungan yang mana banyak lelaki tolol dan bodoh menuntut hak sedangkan kewajibannya hampir tak pernah ia kerjakan.
 

Apa dia tak malu?
 

Tak tahan dengan pemandangan di depan mata, aku pun bergegas sembunyi ke dalam kamarku di lantai atas. Menutup pintu rapat, menguncinya, dan mengumpat sedikit sambil menendang-nendang pintu yang sudah memudar warna coklatnya tersebut. Sumpah serapahku berlanjut saat menyadari jendela kamarku masih terbuka lebar di malam penuh badai seperti sekarang ini.
 

Rentetan air hujan membasahi bagian ujung meja belajarku yang terletak persis di depan jendela. Umpatanku semakin nanar saat beberapa lembar gambar yang aku kerjakan dari kemarin subuh terbang terbawa angin melewati jendela.
 

Kakiku melangkah tanpa menghiraukan ketakutanku.

tira_missu: (penguin)
2014-03-09 11:18 pm
Entry tags:

cakap

Emang di bawah atap ini hebat nian skill cakap bercuap berbacot ria. Hebat sekali teori yang dicipta ditambah alasan yang sebenarnya tidak masuk akal sama sekali tapi tetap bae dimasuk akali. Giliran dikasih pendapat responnya bejuta bintang di angkasa dikeluari. Disenggol sesenti sebanyak batu kerikil di bumi inilah dia balasnya.

Macam mana pula kalian nak maju? Cakap bae yang kalian berani buat. Tindakan kekerasan dan hal menjijikan macam sumpah serapah atau tangis dak bermanfaat terus yang kalian budidaya. Teori macam kaya orang profesional yang dah berpengalaman be padahal selalu tengkurap di bawah selimut tak ingin melepas kenyamanan. Begitu takut untuk mengambil langkah selanjutnya karna dah menerka-nerka apa yang bakal terjadi nantinya. Emang kau apa? Peramal? Titisan Mama Lauren? Iyalah kau mikir kaya gitu karna kau emang sedang kaya gitu.

Apa kalian lupa ama istilah berusaha lalu tawakal? Sampe mana pengetahuan agama kalian sehingga terus nyuruh orang sholat padahal sholat seminggu cuma sekali itu juga sholat Jumat doang dan kalian dah berbangga hati. Macam mana pula.

Kau umur dah tua tapi masih menggantungkan alasan kebodohan kau ke orang tua. Napa kau dak maju sendiri bae? Kenapa kau nengok ke belakang terus? Hancur lebur lah yang ada di depan kau tabrak terus karna mata kau tak pernah menuju ke depan.

Nangis lah kau terus macam besok dah mau kiamat. Bermalas terus lah kau macam besok dak da kiamat. Beralasan lah terus macam dunia ni butuh alasanmu. Terus bae kaya gitu.
tira_missu: (gum guy)
2014-02-21 02:40 am
Entry tags:

Nandana Joshua

Biarkanlah mereka berpikir bahwa Demonica kecil yang katanya mereka sayangi sedang bermain dengan riang tanpa hembusan nafas di samudra terdalam. Mengabaikan duka mereka pada makam tanpa jasad dengan ukiran penuh cinta di setiap sudut nisan bisunya. Tangis penyesalan dari kedua orangtua dan ekspresi kematian dari saudara yang tak sempat ia kenal juga tidak akan pernah dilirik oleh si pemberani Demonica.

Ini hanya permainan takdir yang dihadiahkan oleh Tuhan kepada semua. Hadiah yang dihasilkan oleh perbuatan sepele yang egois dari lelaki bernama Ayah dan perempuan bernama Ibu. Hadiah manis untuk sang saudara yang hampir tak pernah menerima pengalaman indah dari Ayahanda.

Semoga harimu bertambah indah dengan hadirnya sang Ayah.

Salam manis,

Joshua.



Pesan itu tak pernah dikirim Joshua. Dia berpikir pesan itu lebih terlihat seperti pembukaan sebuah novel misteri yang melankolis. Apalagi ia merasa mereka akan mengira bahwa dirinya juga tak menerima kepergian Dominica dan mengejek tentang 'kekosongan' saudara si gadis.

Sebagai sepupu dan teman satu sekolah Dominica kecil, ia mempunyai firasat-firasat khusus tentang masalah ini. Ia mengenal si manis Demonica cukup baik dan telah mengetahui semua berita yang beredar. Ditambah analisis tertentu pada kenyataan menarik yang ditutupi oleh pihak keluarga besar. Namun bisa jadi firasat itu muncul hanya karna imajinasi liarnya yang berkembang pesat akibat puluhan buku fiksi yang baru-baru ini ia baca.

“Baiklah, kita hentikan ini. Selamat tidur Renna tersayang. Semoga Tuhan selalu membuka jalan-Nya untukmu.”
tira_missu: (megane girl smile)
2014-02-10 03:47 am
Entry tags:

Rib

Everybody must know that I love Rib's voice more than that Korean singers or 1D or cough Indonesian singers cough maybe you can say singers in general. I love all Vocaloid but my main heroine is Rin. I love all vocaloP but my main are MikitoP, Neru, and Jin (their songs are fucking awesome). I love all utaite but my main is Rib.

I'm sorry valshe, nero, ryo-kun, mi-chan...

At first I didn't even know that there is an utaite called Rib untill my friend at Bogor, Fia asked me to buy Rib's first album under Exit Tunes, Rib On. I know Fia have a great taste about music, singer, pict, etc. Curious, I watched the crossfade on NND. The opening song is Envy Catwalk. Tohma did a great job at making the song and I love how Miku sang it but then Rib sings it like that song is created for him only and he did a VERY AMAZING JOB at singing Envy Catwalk. I screamed and call my sis, go all "Sis, try to listen this freaking awesome singer now!"

After that I buy the album too. Too bad I didn't get the poster even though I ordered it on japan store.

Rib collaboration with MikitoP in Sarishinohara get an amazing respond. The song tells about a member of AKB48 that have a secret love but it's in boy respresentative. Don't forget about NishizawasanP's song for Rib too <3

Then Rib upload Upside Inside-nou oops I mean Seisou Bakuretsu Boy (Rerulili) and Donut-Hole (Hachi)

He released a seconde album called Riboot. MikitoP, Neru, NishizawasanP, 40mP, and halyosy made songs for him. You don't understand my feeling at that moment. FEELS.

I always listening to his albums everytime I have time. Sometime I dance and singing along with whatever-i-forgot-what-the-next lyrics.
tira_missu: (gum guy)
2014-02-07 07:12 pm
Entry tags:

I come for this?

It have been 2 years and I log in to Dreamwidth just for that thing. Wow feel so guilty in many ways. Recently I found myself changed. I seem don't care about the internet access, feel so depressed about anything, think that I should stop do my what I like, and the worst one is I almost don't care about utaite and vocaloid anymore!! Just what the fuck with this change?!! I hate it so much that I cried my feeling out to my mom like an abnormal children who lost her common sense even though she have lost one (lol). My friends even said that I am like a weirdo because I didn't make a single joke when I was with them (yeah buddy it sounds so strange even I cries in laugh. The weird one is the normal one for us).

Well I think I am not ready for this and my mom try to understand. She said that she have some problem in financial too and it's perfect!

I canceled some of my pre-order, like figma and action figure, magazine, and vocaloP CDs. I can buy it anytime. Mom tell me to get car licence, but before that she wants me to learn more about her jobs. And she promise me will give a Xperia for my front of payment. Okay it's a deal.

Hmmm maybe I should tell mom to pay speedy bill so I can have full internet access at home. I can't wait.
tira_missu: (blood)
2014-02-07 07:06 pm
Entry tags:

For those 5 months

I have my own reason and I will never tell it. I learn it from the past, whatever the reason I said, you guys sure will make another story called shit. I am tired of telling my true reason now so... yeah, just make your own story about me. It's up to you I don't care anymore though.

It's nice to know you all. I have a great time and in the same time I got a seriously bad experiences of feeling. I'm sure you know what I am talking about.

So curious? Try guessing my reason. It's so simple even a monkey would know, so don't make it hard by making it a drama-trash like you all made my days hard and trash-like.

Love you all, take care.


Oh yeah once more,

I love my hobbies forever and you all loves yours too. I wrote "that" fucking real thing in general not in specific case. If the shoes fits then wear it. It's my right.
tira_missu: (blue)
2012-02-22 10:57 am
Entry tags:

VALSHE spams

Because today is the day of VALSHE 1st Full album release, I'll spam some pict and my opinion about her new album!!

LOVELOVE )
The cover for the press limited edition is is cool! Valshe!! I want to hug you!
Hakusheki is awesome at drawing 8DD

LOVELOVE )
I called this, OTL skull! Lol! BUt this is amazing!

LOVELOVE )
You're my boss

LOVELOVE )
This is a mouse pad that came with limited edition on toranoana<3
Oh my, I'll use this forever!!

LOVELOVE )
Since I don't understand Japanese, I have no idea about this. But seems funny~

LOVELOVE )
This is track 10 (Vulgar Gem) booklet. AWWWWWWW.... The art so nice!! Credit belong to someone on weibo <3

Ah yeah, my opinion about Valshe's new album is awesome as always. With the collaboration of music, vocal, and illustration make PLAY THE JOKER is the best. Surprising that the one who compose clematis is Valshe. I really love that song~!!

Better you buy it! It's too valuable to pass.
tira_missu: (teddy bread)
2012-02-21 01:06 pm
Entry tags:

Zebra make me fly

I do know the MONI-FACE name, but I don't have these album. I searching it on Chinase site but nothing that I get. Hm, I dunno why. And now, I seems get it! I realized that the singer is zebra! Wow, amazing! His english pronouncing isn't bad and his voice is seductive.

ASDFGHJKLASDFGHJKL

Discography (with zebra)
First single - Trash Section / 惑星レディオジャック
Second single - ムーンライトダンスフロア
First album - Interception (C80)
Third single - FRIDAY SPIDER (C81)

I just have his first album and the third single. Not bad. And yeah, the third single is suprise me! FRIDAY SPIDER is damn cool, fucking awesome, and drive me crazy!!
The music is HNNNNNG and the lyrics is spicy! Oh my, I love this so much! Zebra voice is the best!!

You guys, better listen to these right now! DAMN GOOD!

tira_missu: (boy headset)
2012-01-31 12:34 am
Entry tags:

Am I too kind for this??

Yeah, I have been thingking for it for a long time ago and now I still thinking about it. What kind of benefits that would I get if I do sharing my stuff on my journal? And why I did it? To get some attention from the fans who need the stuff for free? Or I want to show off what I have and hope they will begged me to sharing?
Why I did it?

I get all that with great difficulty and they have all just a very easy way. I got it with tears and toil hard. So why? I feel so damn stupid. Not one or two or five, but I sharing a lot of my stuff. YES A LOT. Since 'that' day until now I do it and sometime feel tired. Not sometimes but everytimes. 
Just imagine, I succumb to download what I need (data files in dropbox until 8 GB) and switch my download mod to upload the stuff. WTF am I doing?

Am I too kind? And now I regret to be kind? I don't know. Maybe yes.
I'm already tired of this and wanted to stop. This is the second time I would shut down/leaving a blog. First blogger and now livejournal.

But I still think about it carefully. I don't want to start again for the third time.
tira_missu: (Default)
2012-01-30 10:56 am
Entry tags:

Helloooooo!!

Hi! This is my first post on here! I dunno why DW didn't ask me about the invitation code. Is the program  gone? 

I change my layout to cute blue! Ow, girly but I'm not.
DW!
Watch me, mi-chan!! I'll be active user on here! Watch me!

Oh, yeah. My name is Chika. I tried my best to active on DW! >:)) I'll post something about my interest! Especially about utattemita and NND related~! I don't planning to share utaite's goodies here. LJ is enough.